Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil Regulamin

Zaawansowane

płochliwy arab

Wysłane przez Magda Pawlikowska 
płochliwy arab
2007-05-14; 10:20:33
Mam dość duży kłopot z "wrażliwością" araba, którego przygotowuje do rajdów. Moje dotychczasowe doświadczenie jeździeckie dotyczyło głównie skokowych koni półkrwi. Nie miałam większych kłopotów, żeby konia "wyciszyć", żeby nie bał się byle krzaczka, byle szelestu.

Trafiłam jednak na araba, który jest niezwykle płochliwy. Koń (wałach) ma 6 lat. Dość grzecznie zachowuje się na ujeżdżalni. Niestety jazda w terenie to istne wyzwanie. Koń płoszy się często. Po spłoszeniu nie goni na złamanie karku ale robi gwałtowne skoki w bok. W ramach "terapii" jeżdżę nim od kilku miesięcy tą samą trasę (zwykle 2-3 razy w tygodniu). Koń płoszy się na widok tych samych krzaków i tych samych zwalonych drzew. Jazda w wietrzną pogodę to już pełne szaleństwo.
Jestem jeźdźcem łagodnym. Nie karzę konia za te wyskoki – liczyłam, że koń wyrośnie z tego.
Dodam jeszcze, że koń jest bardzo spokojny w stajni, w czasie zabiegów pielęgnacyjnych.

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że to już taki koń i nic się z nim nie zrobi. Z drugiej strony jest to mój pierwszy arab i może popełniam jakiś systematyczny błąd.

M.
Re: płochliwy arab
2007-05-14; 11:37:35
Napewno warto wyjezdzac w teren w towarzystwie innego konia o mocnych nerwach.
Sama byc moze wiedzac ,ze to wlasnie w "tych" krzakach twoj kon cos zobaczy troche go nakrecasz, nawet o tym nie wiedzac.Spacery w reku tez bylyby wskazane.
powodzenia
Zet
PS
warto kupic preparaty witaminowe dla "nerwowych" koni,powinny zawierac magnez,vit B komplex.poradz sie Veta.
Re: płochliwy arab
2007-05-15; 09:14:14
Druga rada to- Postaraj się zmieniać trasę - aby koń skupiał uwagę na nowej drodze , a nie sam szukał powodów i miejsc, gdzie "stosunkowo bezpiecznie może sie płoszyć"
Re: płochliwy arab
2007-05-15; 10:01:19