Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil Regulamin

Zaawansowane

jaki koń?

Wysłane przez suzitto 
suzitto
jaki koń?
2004-04-15; 15:03:30
na razie jeszcze jestem początkującym jeźdźcem,ale już teraz rajdy wydają mi się chyba najciekawszą dyscypliną; za wcześnie jeszcze na planowanie rajdów przeze mnie ,bo narazie sama się musze nauczyć dobrze trzymać w siodle,ale zastanawiam się czy nie wychowywać mojego żrebaka w kierunku rajdów - stąd moje pytanie- jakiej rasy konie sa najodpowiedniejsze do rajdów(oczywiście oprócz arabów i hucułow)??czy klacz po matce xo,i ojcu xx nadawałaby się? po czym poznaje się,że koń ma warunki do startowania w rajdach - budowa,charakter?? i kiedy zacząć z nim jakąś pracę?i jaką? ( jedna klacz ma 1 rok,a druga 3 mies)
Re: jaki koń?
2004-04-16; 11:43:05
myślę, że twoje konie z powodzeniem mogą startowac w rajdach, ale masz jeszcze dużo czasu, bo zajeżdzanie (przyzwyczajanie do siodła i jeźdźca) zaczyna sie ok 3-go roku życia. U nas konie moga zaczać startowac w dyscyplinie w czwartym roku życia. Nie polecałabym Ci jednak "ostrych" i czestych startów na tak mlodym koniu. Im ostrzej zaczniesz tym wczesniej możesz skończyc. Rajdy to dyscyplina, w której koń powinien osiagac pełnie formy po 10 roku zycia. Wszystko co jest wczesniej (treningi i starty) ma go do tego przygotować. Nie oznacza to jednakże wszyscy tak robią, bo wymaga to cierpliwości i rozwagi, a jak wiadomo kazdy chce mieć jak najwczesniej tzw. "wynik".
pozdrawiam
ola

Zeta
Re: jaki koń?
2004-04-23; 15:13:20
myślę,że najodpowiedniejsze konie do rajdów toyawning smileyo,xx,xo i konie kabardyńskie
Re: jaki koń?
2004-09-26; 15:13:11