Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil Regulamin

Zaawansowane

Dla "zielonych" w temacie Rajdów

Wysłane przez Sebastian Bilecki 
Dla "zielonych" w temacie Rajdów
2009-02-26; 14:00:03
Tak jak w temacie , jestem "zielony" jeśli chodzi o rajdy długodystansowe i chciał bym się dowiedzieć kilku ważnych rzeczy.
Mam 5 letniego ogiera Arabskiego (Eldon-Enisia po Sinus(DE)) i chciał bym w tym roku startować na nim w zawodach klasy L i LL ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać;/;/

Może ktoś z was podpowie mi jak:
- Jak ma wyglądać trening 5-letniego ogiera do klasy L i LL??
- Jak wyciszyć takiego konia??
- Czym go karmić żeby nie rozsadzała go energia tylko żeby nabrał tłuszczyku??
- Jaka mejscówka jest najlepsza na pierwszy start w tej dyscyplinie
- Czy konik musi być podkuty??
- Czy żeby startować trzeba mieć odrazu specjalne siodło i te wszystkie kolorowe ogłowie i inne rzeczy tego typu??
- No i ostatnie ale nie mniej ważne: Czy w województwie Wielkopolskim a dokładniej w okolicach Poznania odbywają się jakieś rajdy długodystansowe??

Wiem ze na niektóre z tych pyta znalazł bym odpowiedz na forum ale chciał bym Mieć to jakoś ładnie napisane w jednym temacie a nie skakać od wątku do wątku a po 2 lepiej jest samemu o coś zapytać i wypytać dokładnie o szczegółygrinning smiley

Z góry dzięki za dobre rady
Re: Dla "zielonych" w temacie Rajdów
2009-02-28; 12:22:31
Witam!

Odpowiadam zgodnie z prośbą.
- Jak ma wyglądać trening 5-letniego ogiera do klasy L i LL??
W skrócie można odpwiedzieć, ze ma to być miks dłuższych powolnych jazd z jazdami krótszymi i dynamiczniejszymi oraz pracą na ujeżdżalni. Klasa L to naprawdę krótki dystans i nie należy się zbytnio spinać przed takim startem. Tak naprawdę dla zdrowego, energicznego konia, któty regularnie pracuje pod siodłem przejechanie 30 km w tempie 12 km/h to żaden problem.

- Jak wyciszyć takiego konia??